КОГНИТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПОДГОТОВКЕ УЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ
Abstract
В работе рассмотрен когнитивный подход в формировании модели обучающегося и организации личностно-ориентированного обучения с использованием информационных технологий. Рассмотрен пример реализации этого подхода при изучении темы «симметрия» в курсе геометрии.
References
2. Когнитивный вызов и информационные технологии / Г.Г.Малинецкий [и др.] // Препринты ИПМ им. М.В.Келдыша. 2010. № 46. 28 с. URL:http://library.keldysh.ru/preprint.asp?id=2010-46
3. Корнели Дж., Данофф Ч. Парагогика: синергия самостоятельной и организованной учебной деятельности. http://upload.wikimedia.org/wikiversity/en/6/60/Paragogy-final.pdf.
4. Блинова Т.Л., Унегова Т.А. Межпредметные связи школьного курса математики c предметами естественно-научного цикла при изучении темы «симметрия». Педагогическое образование в России, 2015, №7. – С.. 165-171.
5. Блинова Т.Л., Унегова Т.А. Модель деятельности учителя математики по формированию представлений учащихся о значимости математики в жизни общества: уч.пособие для учителей. ФБОУ «Уральский государственный педагогический университет», Екатеринбург, 2014. 143 с.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publication policy of the journal is based on traditional ethical principles of the Russian scientific periodicals and is built in terms of ethical norms of editors and publishers work stated in Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and Code of Conduct for Journal Publishers, developed by the Committee on Publication Ethics (COPE). In the course of publishing editorial board of the journal is led by international rules for copyright protection, statutory regulations of the Russian Federation as well as international standards of publishing.
Authors publishing articles in this journal agree to the following: They retain copyright and grant the journal right of first publication of the work, which is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY license). Users can use, reuse and build upon the material published in this journal provided that such uses are fully attributed.