АВТОМАТИЗИРОВАННАЯ ПРОВЕРКА ЗАДАЧ В КУРСЕ «ФУНКЦИОНАЛЬНОЕ ПРОГРАММИРОВАНИЕ»
Abstract
В статье рассматривается система тестирования и проверки задач для курса «Функциональное программирование», читаемого на математико-механическом факультете СПбГУ. Обсуждаются основные возможности системы тестирования, средства автоматизированной проверки задач и основные возможности проектируемой версии системы.
References
2. Функциональное программирование. Страница пользователя URL: http://solvetask.ru/fp4
3. Haskell Language URL: https://www.haskell.org/.
4. Функциональное программирование на языке Haskell – Stepic.org URL: https://stepik.org/course/Функциональное-программирование-на-языке-Haskell-75.
5. Sphere Online Judge (SPOJ) URL: http://www.spoj.com/.
6. Singh, Rishabh and Gulwani, Automated Feedback Generation for Introductory Programming Assignments. SIGPLAN Not. 48(6), 2013, pp.15—26
7. Анкета про списывание и совместную работу над решениями в курсе ФП URL: http://webanketa.com/forms/64r38c1r6rqkjdhpcgtk0rk1/ru/statistic/
8. Gulwani, Sumit, Ivan Radicek, and Florian Zuleger. "Automated Clustering and Program Repair for Introductory Programming Assignments." arXiv preprint arXiv:1603.03165 (2016).

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publication policy of the journal is based on traditional ethical principles of the Russian scientific periodicals and is built in terms of ethical norms of editors and publishers work stated in Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and Code of Conduct for Journal Publishers, developed by the Committee on Publication Ethics (COPE). In the course of publishing editorial board of the journal is led by international rules for copyright protection, statutory regulations of the Russian Federation as well as international standards of publishing.
Authors publishing articles in this journal agree to the following: They retain copyright and grant the journal right of first publication of the work, which is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY license). Users can use, reuse and build upon the material published in this journal provided that such uses are fully attributed.