THE CREATION OF AN E LECTRONIC TESTING SY STEM ON THE BASIS OF LMS MOODLE AS PART OF TH E FOUNDATION ASSESSMENT TOOLS
Abstract
The creation and development of the electronic testing system in the Institute of information technology, mathematics and mechanics to support the Fund assessment tools (FOS) of the basic educational programs are considered in the article. Method of identification of test items based on the requirement s of pedagogical control that implements the task of verification of competence is proposed.
References
2. Гугина Е.В., Кузенков О.А. Образовательные стандарты Нижегородского государственного университета им. Н.И. Лобачевского // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. 2014. № 3. C. 39-44. URL: http://www.vestnik.unn.ru/ru/nomera?anum=8681
3. Малыгин А.А. Теория педагогических измерений как научная основа для повышения эффективности контрольно-оценочных процессов в образовании // Известия высших учебных заведений. Серия: гуманитарные науки. 2010. Т.1. №2. С. 154-158. URL: https://www.isuct.ru/e-publ/gum/node/96
4. Дятлова К.Д., Гаврилова М.А., Колпаков И.А. Опыт создания компетентностного итогового теста // Вестник Нижегородскогоуниверситета им. Н.И. Лобачевского Серия Инновации в образовании. 2013. №2(1). С.11-15. URL: http://elibrary.ru/item.aspid=19066893
5. Гергель В.П., Борисов Н.А., Карпенко С.Н, Кузенкова Г.В., Шестакова Н.В. Образовательный портал факультета вычислительной математики и кибернетики ННГУ им. Н.И. Лобачевского на платформе Microsoft SharePoint // Международный электронный журнал «Образовательные технологии и общество». Т. 17. № 4. 2014. С. 465-478. URL: http://ifets.ieee.org/russian/depository/v17_i4/pdf/3.pdf
6. Шестакова Н.В., Кузенкова Г.В., Карпенко С.Н., Борисов Н.А., Лабутин Д.Ю. Система электронного тестирования в комплексе форм реализации фонда оценочных средств // Инновационные методы обучения в высшей школе. Выпуск 2016 (Сборник статей по итогам методической конференции ННГУ 10–12 февраля 2016 г.). – Нижний Новгород: ННГУ им. Н.И. Лобачевского, 2016. – 288 с. – ISBN 978-5-91326-337-7. 2016. С. 279-284.
7. Система Дистанционного Обучения SharePointLMS. URL: http://elearningsoft.ru/products/sharepointlms
8. Moodle - система дистанционного обучения. Сайт компании Открытые Технологии. URL: http://opentechnology.ru/products/moodle
9. Система дистанционного обучения ShareKnowledge. URL: http://competentum.ru/sistema-distancionnogo-obucheniya
10. eLearning Server 4G – система управления обучением и развитием. URL: http://hypermethod.ru/product/0/3#additional
11. Mirapolis Learning Management System (Система дистанционного обучения) – современная система управления дистанционным обучением. URL: http://www.mirapolis.ru/learning-management-system
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publication policy of the journal is based on traditional ethical principles of the Russian scientific periodicals and is built in terms of ethical norms of editors and publishers work stated in Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and Code of Conduct for Journal Publishers, developed by the Committee on Publication Ethics (COPE). In the course of publishing editorial board of the journal is led by international rules for copyright protection, statutory regulations of the Russian Federation as well as international standards of publishing.
Authors publishing articles in this journal agree to the following: They retain copyright and grant the journal right of first publication of the work, which is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY license). Users can use, reuse and build upon the material published in this journal provided that such uses are fully attributed.