USAGE OF MOBILE TECHNOLOGIES IN INDEPENDENT STUDENTS’ WORK IN TEACHNICAL UNIVERSITY
Abstract
In the article the importance of mobile education technology than traditional methods that allow to organize an effective interaction of all members of educational process, plan team-work, literate allocate resources, provide tools of nesessity for solving any educational problems is discussed. Aurthors’ viewing of organization structure of learning process in technical university is presented. The article deals with the directions of advanced organization of students’ independent work with mobile technology usage in technical university. The technical and psychological readiness of students to use of mobile technologies is analyzed. Mobile technologies contain enormous potential in educational application of university that should be investigated further and include software design and methodological support. It is established that the possibilities of the usage of mobile educational technologies allow to deemphasize active pedagogical influence to emphasize the student identity in the virtual educational environment.
References
2. Интерактивный курс «Модуль профессионально-ориентированного курса по английскому языку в техническом вузе» Сост. Алмазова Н.И., Коган М.С., Нестеров С.А., Одинокая М.А., Попова Н.В., Фирсов А.Н. Электронный курс LMS MOODLE [Electronic resource] / - 2015: http://dl.spbstu.ru/course/view.php?id=3667 (дата 28.08.16).
3. Васильев Н.Н. Применение мобильных технологий в обучении иностранному языку в условиях информатизации образования, 2015. - С. 368-372.
4. Ершова С.Г. Обучение современным IT-технологиям, ориентированным на использование в мобильных устройствах // Новые информационные технологии в образовании, 2016. - C. 396-398.
5. Иванова Н.Б., Голованова М.А. Применение мобильных IT технологий в непрерывном обучении //
Информационные технологии в образовании, 2015. - 223-225.
6. Киселева Т.В. Электронное обучение с применением мобильных технологий // Теория и практика приоритетных научных исследований, 2016. - С.67-68.
7. Одинокая М.А., Попова Н.В. Современные технологии интерактивного обучения в многопрофильном вузе // Изд-во полиехн. Ун-та, Санкт-Петербург. 2016. - 258 с.
8. Попова Н.С. Мобильное обучение как новая технология обучения иностранному языку студентов вузов (на примере томского политехнического университета) // Приволжский научный вестник, №4-2(44), 2015. - С. 49-52.
9. Токтарова В.И., Маматова А.Д. Мобильные технологии в условиях информационно-образовательной среды контекстного типа // Современные информационные технологии и ИТ-образование [Электронный ресурс] / Сборник научных трудов X Юбилейной международной научно-практической конференции / под ред. В.А. Сухомлина. – Москва: МГУ, 2015. – С. 76-81.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Publication policy of the journal is based on traditional ethical principles of the Russian scientific periodicals and is built in terms of ethical norms of editors and publishers work stated in Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors and Code of Conduct for Journal Publishers, developed by the Committee on Publication Ethics (COPE). In the course of publishing editorial board of the journal is led by international rules for copyright protection, statutory regulations of the Russian Federation as well as international standards of publishing.
Authors publishing articles in this journal agree to the following: They retain copyright and grant the journal right of first publication of the work, which is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY license). Users can use, reuse and build upon the material published in this journal provided that such uses are fully attributed.